Ú v o d n í   s t r á n k a  |  Kontakty   
Držáky na dřevo.cz
Kvalitní držáky na řezání dřeva motorovou pilou


Motorové pily > Problem s husqvarnou 266

stavba, elektroinstalace a sítě, interiér, dílna

Problem s husqvarnou 266


RadekB (875) - xxx.xxx.21.230 (?)
23.7.2011 17:18

Nechci a nemám zájem se tu "přetahovat" kdo je "lepší". Svůj postup máte za svůj, já zase za léty a jinými borci ověřený. Tuhle práci dělám od roku 1977, takže možná jsem cosi potkal, cosi i snad (není to až tak jisté), opravil.

Takže postup nejčastěji používaný při nenastartování- kontrola jiskry- kontrola paliva- kontrola bodu zapálení- natlakování motoru. Jednoduché, rychlé, včetně úkonů nutných pro jednotlivé kroky. Ten setrvák jste popsal hezky, nicméně mne opět pobavil. U HQ 266 SP a nejen u ní, stačil zpětný ráz při startování a klínek setrváku ač dotažený sebelépe se ustřihl jak nic. Zejména u motoru s dobrou kompresí. Neznamená vždy že pokud nedojde k mechanickému nárazu, nemůže se klínek střihnout.  Kontrola je naprosto triviální, to doufám víte a zabere pár sekund.

Co se týká vstříknutí paliva. Je to jednoduchá zkouška zda motor naskočí a následně se jde po vedení a karbci, někdy stačí i toto, motor nasaje a běží a startuje dál a bez potíží. Žádná znovuobjevená Amerika to není. Například některé opravdu staré pily jinak po opravě (výměna membrán...), ani nenatočíte bez půl hoďky tahání, stačí menší komprese a impulz je malý.  Jinak se mi zalití motoru objeví v dílně celkem často u nových pil a nových majitelů. Důvod je jednoduchý. Jsou "hluší", nepoznají to "první" klepnutí motoru se sytičem, neposlechnou ani návod, ani mne a tahají a tahají. Následně přijedou, hartusí co že je to za krumpl, já z toho "krumplu" vyleju pomalu celou nádrž benzínu, nechám vyschnout a motor natočím. Vstříknutí 0,5 mml paliva motor rozhodně neuplaví!

K dílům. Také musím ručit majiteli, ovšem replikové díly na takové pily jako je HQ 266 a někdy i novější, ale výhradně s vědomím a souhlasem majitele běžně dávám a nevidím v tom problém za celá léta. A ani žádný "experiment", stačí jen znát dodavatele a mít zkušenost. Běhají mi stroje s neoriginál díly (písty, válce...), i v profi těžbě a bez ztráty kytičky.

Ad4) se vázalo na váš bod 4), tedy co jiného ještě seřizovat na pile než karbec?? No a přešel jsem palivo, půl roku mám a někdy i víc, palivo ve veteránech, hoří a jak hoří, tomu věřte, jen místo TC oleje tam je obyčejný M6A s kapkou ricinu a v poměru 1:33.  A ještě jednu drobnost. HQ 266 má karbec Tillotson HS, velká plocha čerpací i regulační membrány, zůstane li v něm palivo s TC olejem déle jak měsíc, je po membránách.

Jinak pokud motor dává jiskru, po vtříknutí paliva "ani neslíbí", vždy kontroluji zda "sedí" jiskra tam, kde má. A zejména pokud je již několikátá svíčka vlhká tak jak má. Následně tlakuji motor, ovšem ani to celkem není třeba u "mokré" svíčky, palivo by totiž netěsnost klikové skříně odstranilo alespoň na malou chvíli.

Ukázat polohu příspěvku v diskuzi >
Připojit reakci

Problem s husqvarnou 266


host - xxx.xxx.224.13 (?)
31.5.2011 20:59, počet návštěv: 4489
Přejít na: tento příspěvek (zjistit adresu)

dobry den mam 266 a nedari se mi ji nastartovat jiskru hazi presto jsem koupil nahradni svicku a stale nic tak jsem koupil jeste jinou a stale nechytne ani neslibi karburace by mela byt v poradku presto jsem zkusil ze strikacky splichnout do valce a protacet a porad neslibi zkousel jsem i pred klapku v karburatoru s pulplynem a s tale se nedari tak nevim jestli neni slaba jiskra ci co diky za kazde info michal

Připojit reakci   
   

Problem s husqvarnou 266


host - xxx.xxx.85.219 (?)
21.7.2011 19:40
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Zdravim,

Příčin může být vícero. 1.uchlastaná-vytočit svíčku a s plynem na volnoběh bez sytiče hodněkrát naprázdno protočit aby se "vyvětrala",pak vrátit svíčku a pod plynem bez sytiče! zkusit nastartovat, a nejlépe s čerstvým benzínem v nádrži (ne půlrok starým, ten už v pile nehoří) Kdyžtak celé zvopakovat. 2.zadřená-sundá se výfuk a koukne se tudy na píst, jestli na něm budou svislé rýhy a škrábance, tak je to jasný=drahá oprava v servisu. 3.nedává benzín-může být ucpaný palivový filtr nebo sítko v karbci. 4.rozeštelovaná-to radši nechat na servis, stejně tak ten karburátor.

A nebo jí vzít do servisu rovnou, tam takovýhle věci řešej denně.

Přeju hodně úspěchu, HQ266 jsou dobrý pily. Patrik-servisman

Připojit reakci
      

Problem s husqvarnou 266


RadekB (875) - xxx.xxx.21.230 (?)
21.7.2011 22:56
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Patriku díky za podvečerní zasmání. Co mne rozesmálo?  Váš podpis. Patrik - servisman :-). Co takhle stříkačkou vstříknutý benzín a ani neslíbí? To asi benzín "dávat" bude, nebo ne? Ad 1) svíčka už několikátá a ještě uchlastanou "vysoušíte"? Ad2) proč "drahá" oprava v servisu? Vy dáváte na starou bábrdli originál válec a píst? Ad4) co jiného než karbec by jste chtěl mít na téhle pile? Snad ne zapalování.  A co tak Patriku pouvažovat zda ta jiskra je tam kde má být? Třeba ustřižený klínek setrváku by mohl klidně dát jiskru, ale jinde než motor potřebuje. A taky to je dost častá závada právě těchto modelů. Stačí jednoduchá zkouška.   Nebo netěsnost klikové skříně díky zničenému O kroužku na olejovém čerpadle? Stačí aby byl prasklý a ani vstříknuté palivo skříň neutěsní jako u motorů kde je jen gufero.

Připojit reakci
         

Problem s husqvarnou 266


host - xxx.xxx.85.219 (?)
23.7.2011 14:09
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Radku, jsem rád, že jste se navečer pobavil, ale z mé strany to byla jen snaha poradit někomu po netu na 2 měsíce nezodpovězenej problém s pilou.Jestli vy byste celej problém s pilou řešil jinak, tak pro mě za mě vaše věc.Já postupuju při hledání závad od pravděpodobnějších k méně pravděpodobným a od jednodušších ke složitějším.Netěsnostma klikovky nebo dokonce střihlým klínkem setrváku se zabývám až v dalších fázích hledání možné závady.Mimochodem s tím ustřihlým klínkem jste pobavil zase vy mě.Setrvák je přece na klice dotaženej maticí (a polohovanej klínkem),ale jinak se točí v "luftu",takže pokud je matice setrváku dotažená, nebo není povolený zapalko, který by se mu mohlo postavit do cesty, tak není sebemenší důvod proč by se měl klínek střihnout.

Co se týká stříkání benzínu stříkačkou, tak to je celkem nesmyslná a zbytečná metoda, protože motor má startovat a běžet bez takovýhle opičáren, a mimochodem taky už jsem se setkal s tím, že v motoru byla po majitelově opakovaném stříkání stříkačkou centimetrová hladinka, kterou klika při každém pokusu o start rozstříkla a okamžitě znovu uchlastala svíčku (fakt to stačilo jen vylejt, vyvětrat a naskočila-nevim kterej chytrák to majiteli poradil)

Co se týká originál dílů, tak originál díly používám vždycky bez ohledu na stáří stroje, samozřejmě pokud se ještě dodávají (na 266 už ne),jinak podle dohody s majitelem.Já za svojí práci musím ručit a nemůžu si dovolit experimentovat s nějakýma zmetkama z "číny".

V bodech 3 a 4 jsem se asi špatně vyjádřil, omlouvám se. Chtěl jsem říct, že rozebírání a seřizování karburátoru doporučuju nechat servisu.

Ale Radku, Vaše věty: "Ad4) co jiného než karbec by jste chtěl mít na téhle pile? Snad ne zapalování.",to jsem moc nepochopil, není to překlep? Místo zapalování vstřikování? ;-)

Připojit reakci
            

Problem s husqvarnou 266


RadekB (875) - xxx.xxx.21.230 (?)
23.7.2011 17:18
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nechci a nemám zájem se tu "přetahovat" kdo je "lepší". Svůj postup máte za svůj, já zase za léty a jinými borci ověřený. Tuhle práci dělám od roku 1977, takže možná jsem cosi potkal, cosi i snad (není to až tak jisté), opravil.

Takže postup nejčastěji používaný při nenastartování- kontrola jiskry- kontrola paliva- kontrola bodu zapálení- natlakování motoru. Jednoduché, rychlé, včetně úkonů nutných pro jednotlivé kroky. Ten setrvák jste popsal hezky, nicméně mne opět pobavil. U HQ 266 SP a nejen u ní, stačil zpětný ráz při startování a klínek setrváku ač dotažený sebelépe se ustřihl jak nic. Zejména u motoru s dobrou kompresí. Neznamená vždy že pokud nedojde k mechanickému nárazu, nemůže se klínek střihnout.  Kontrola je naprosto triviální, to doufám víte a zabere pár sekund.

Co se týká vstříknutí paliva. Je to jednoduchá zkouška zda motor naskočí a následně se jde po vedení a karbci, někdy stačí i toto, motor nasaje a běží a startuje dál a bez potíží. Žádná znovuobjevená Amerika to není. Například některé opravdu staré pily jinak po opravě (výměna membrán...), ani nenatočíte bez půl hoďky tahání, stačí menší komprese a impulz je malý.  Jinak se mi zalití motoru objeví v dílně celkem často u nových pil a nových majitelů. Důvod je jednoduchý. Jsou "hluší", nepoznají to "první" klepnutí motoru se sytičem, neposlechnou ani návod, ani mne a tahají a tahají. Následně přijedou, hartusí co že je to za krumpl, já z toho "krumplu" vyleju pomalu celou nádrž benzínu, nechám vyschnout a motor natočím. Vstříknutí 0,5 mml paliva motor rozhodně neuplaví!

K dílům. Také musím ručit majiteli, ovšem replikové díly na takové pily jako je HQ 266 a někdy i novější, ale výhradně s vědomím a souhlasem majitele běžně dávám a nevidím v tom problém za celá léta. A ani žádný "experiment", stačí jen znát dodavatele a mít zkušenost. Běhají mi stroje s neoriginál díly (písty, válce...), i v profi těžbě a bez ztráty kytičky.

Ad4) se vázalo na váš bod 4), tedy co jiného ještě seřizovat na pile než karbec?? No a přešel jsem palivo, půl roku mám a někdy i víc, palivo ve veteránech, hoří a jak hoří, tomu věřte, jen místo TC oleje tam je obyčejný M6A s kapkou ricinu a v poměru 1:33.  A ještě jednu drobnost. HQ 266 má karbec Tillotson HS, velká plocha čerpací i regulační membrány, zůstane li v něm palivo s TC olejem déle jak měsíc, je po membránách.

Jinak pokud motor dává jiskru, po vtříknutí paliva "ani neslíbí", vždy kontroluji zda "sedí" jiskra tam, kde má. A zejména pokud je již několikátá svíčka vlhká tak jak má. Následně tlakuji motor, ovšem ani to celkem není třeba u "mokré" svíčky, palivo by totiž netěsnost klikové skříně odstranilo alespoň na malou chvíli.

Připojit reakci
               

Problem s husqvarnou 266


host - xxx.xxx.85.219 (?)
23.7.2011 17:46
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Pane Radku,

Nemám co bych k tomu dodal. Z Vašich příspěvků v jiných diskusích už vím, že víte o čem mluvíte.Jinak děláme víceméně oba to samý jen s malýma odchylkama třeba v pořadí nebo prioritách.Ale co se týká toho klínku, tak to jsem opravdu nevěděl a poučilo mě to, díky.

Teď jen aby si majitel "chcíplé" HQ266,vzal z naší debaty to co má a pilu se mu povedlo rozhejbat.Stejně si myslím, že to má nejspíš totálně uchlastaný od stříkačky a nebo zadřený.

Přeju Vám pěknej den

Patrik

Připojit reakci
                  

Problem s husqvarnou 266


host - xxx.xxx.125.159 (?)
1.9.2011 0:14
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Hele, a nemůže to bejt jen třeba zapečenej kroužek?

Připojit reakci
Založit nové téma Nápověda
  Název diskusního téma   Počet příspěvků   Datum   Počet návštěv
Řetězová pila Gude KS 400 B1618.4.201415151
Úhel broušení řetězů1217.4.20142498
Karburátor Walbro WT662A - ucpaná tryska? 2715.4.20146160
Stihl Ms 660 nebo ms 461?415.4.20143125
Stihl Ms 180612.4.2014789
Pila do 5tis47.4.2014813
Zkušenosti s GTM Professional GTC 50 nebo Hecht 946 T2931.3.201423232
Syntetický olej vs minerálny - prosím o radu3230.3.20143791
Partner 370 - karburátor329.3.2014514
Mazání řetězu628.3.2014958
Klic na serizeni Husqvarna 236428.3.2014559
Podtlak v nádrži827.3.20142670
Díly na Stihl MS 2801225.3.20142816
Ulomené uchycení zapalování Solo623.3.2014798
Aký olej do Husqvarny 55 HQ HP alebo XP?223.3.2014445
Profi pila do lesa1223.3.20144112
HQ 390xp nebo Stihl ms6601220.3.20148514
Prosím o radu619.3.20141031
Broušení řetězu4618.3.201440131
Hecht kroužky117.3.2014566
Pila na mýtní těžbu6610.3.201425238
Pila 550xp25.3.2014818
Husqvarna 445 - Dolmar SC 420 - Hitachi CS 38 EL134.3.20143746
Pila 550xp nebo 346xp52.3.20141341
Odhlucneni motorove pily3625.2.201412551
Karburátor nastavenie1722.2.201418084
Husqvarna 353 nebo stihl MS 26010017.2.201463395
Pila Stihl 050AV1616.2.20147875
Husqvarna typ?3513.2.201445011
Dolmar PS-5105 vs Solo 6514431.1.201425102
Mazání jehlového ložiska motorové pily1628.1.20146428
Zkoušky na motorovou pilu - Pardubický kraj a blízké okolí228.1.20141289
Stihl MS 271,HQ 455 e-rancher,HQ 450 e523.1.20141268
Porucha motorové pily415.1.20142082
Pila chytne a v zápětí chcípne511.1.20142180
Olej do řetězové pily18911.1.2014250997
Husqvarna 550XP610.1.20141984
Zkušenosti s Oleo-Mac GS 350, ev. co jiného?77.1.20141874
Husqvarna 365 s motorom X-TORQ 595.1.201427789
Olej stihl HP do husky 372 XP571.1.201419893
Další diskuze: 1, 2, 3, 4, 5 >  
Úvodní stránka | Informace o serveru | Podněty a připomínky | Kosmetika
(c) Lupo Media 1999 - 2014